Sidor

tisdag 22 mars 2011

Mera grönt åt folket!!


Dagens nästa kort blev ett riktigt hopkok av hemmagjorda saker. Skissen är FruarnaLiljas veckoutmaning och som vanligt har jag följt den ganska rätt upp och ner. Det började med att jag ville använda trollsländan som legat utklippt riktigt länge men som inte blivit använd. Den gröna bakgrunden är baksidan på pappret med trollsländor. Bakgrunden var eg. helt grön men jag chansade och stämplade swirls med vit akrylfärg. Sedan tog jag en tygbit som jag använde för att "chalka in" kanterna med, även där akrylfärg. Tack till Pysselmyran för att ni utmanar mig att testa nya saker. Även ramen och bladen till löven kommer från samma papper med trollslänor. Jag hade sån tur att jag kunde tvinga storasyster att lämna sin MS-punch här över veckan så då gäller det att använda den också. Trixade lite för att få till rundeln men det blev rätt ok. Med det här upplägget färdigt så tyckte jag ju att det började se rätt vintage ut, något som jag aldrig testat förut. Så jag sökte lite på internet efter vintagebilder och kom till en svensk tjej som tipsade om en sida med massa gratis vintagebilder och skrev ut en söt tjej på skrivaren bara. Blommorna och löven är även de hemgjorda. Löven ritade jag bara ut från ett löv jag hade och vände sedan rätsidan ner på ett mjukt underlag och drog med toppen på en stängd bläckpenna för att få mönstret. Blommorna måste jag bocka och buga till FruarnaLilja för en suverän beskrivning på blommor och för att lägga ut mallen!! vilket är super för oss som inte har sjuttioelva punchar. Jag har ju liksom inte ens en... Visst såg de ju snygga ut på deras bilder men det blev ju snygga här hemma också!! Nåt som verkligen kommer att göras ofta framöver. Sådärja, så har man gjort sig sitt första vintagealster (som jag tycker är riktigt snyggt men inte vågat mig på) och jag är faktiskt riktigt nöjd.

3 kommentarer:

  1. Åh vilket underbart vackert kort! :)
    Jag bara älskar grönt! Helt i min stil!
    Tack så mycket för ditt bidrag i vår utmaning!

    Kram Anna Lilja

    SvaraRadera
  2. Hejhej
    Kika in i min blogg så får du nog en liten trevlig överraskning såhär på onsdagsförmiddagen.
    Kram
    http://thereselittlecorner.com/blogg/

    SvaraRadera