Sidor

tisdag 26 juli 2011

Presentburk

Till deltävling nr 9 på Scrap-Perras sommartävling gjorde jag något som jag länge velat testa men inte orkat. Tävlingen gick ut på att använda geometriska former och jag valde cylindern genom att altra en plåtburk. Jag gjorde så att jag tog en burk med goda clementiner, öppnade INTE genom att dra i ringen utan öppnade med en burköppnare i nederkant istället. Diskade så klart burken och kunde sen börja piffa till den. Idén är sedan att jag ska lägga i en liten present, limma tillbaka botten med superlim och på så sätt får mottagaren öppna burken med ringen som vanligt. Lite roligt tycker jag faktiskt, tyvärr kan jag inte minnas var jag fick idén någonstans. Nu är inte botten limmad dit men ni får fantisera en liten metallkant nertill med lite brun-vit bakertråd (för att täcka skarven) ovanför.

Från kitet har jag använt den beige sidan hos Glitz - Laced with grace rose och gjort en "gördel" av Pink Paislee - Love Blooms. Av dekorationerna har jag tagit och gjort en rosett med bandet som följde med kitet. Jag har även använt två metallblad, en liten, liten brun plastblomma och även stickersen med det fina budskapet kommer från kitet. Här kommer en liten bildkavalkad (tyvärr är bilderna av lite olika kvalitet och ljushet):




1 kommentar: