Sidor

tisdag 26 juli 2011

Pretty in Pink

Deltävling nr 10 gick ut på att använda färg. Jag tog vit akrylfärg som bas och sprayade sedan med liten hemgjort mist. Eftersom min lokala pysselaffär inte hade varken svart akrylfärg eller svart mist så gjorde jag min egen med en minimist, lite perfect pearls och svart påfyllningsfärg till stämpeldynan. Men det funkade ju det med. Runt de rosa pappren har jag använt Distress Stain och kanten på den rosa tagen är färgad in med Distressdyna.

De papper jag använt från kitet är Pion - Minnenas Atelje - Anemon och de utklippta rosa rosorna som kommer från Pink Paislee - Sweetness - Sweetest Day. Av dekorationerna valde jag tre små metallhjärtan.

Eftersom jag funkar dåligt utan skiss eller något att gå efter så gick jag till min bästa inspirationsbloggare Umenorskan och hittade så klart massor att inspireras. Så här blev mitt alster:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar