Sidor

söndag 4 september 2011

Kort till två små brudar


Alster 10-11/50

Kom på sent igår kväll, runt halv elva sådär (kanske inte så sent i sig men för att börja pyssla på) att vi idag söndag ska på treårskalas där både storasyster och nyfödda lillasystern ska få paket och att jag inte gjort några kort!! Mycket pysslar jag kort och lägger på hög och som oftast inte blir använda heller, men nu fick jag göra ett par kort med både mottagare och syfte bestämt sedan innan. Jag kände att jag inte hade så mycket tid på mig för jag vet ju att barnen vaknar sex på morgonen och jag ville inte sitta uppe för länge och fick göra nåt som jag tycker är väldigt svårt, nämligen snabbscrappa. Det blev till att jag färglade ett par motiv som skulle passa och sen bara gjorde några små kortstommar utan så mycket dekorationer förutom de mönstrade pappren. Sen gjorde jag hål med min nyköpta håltagare för att kunna sätta fast kortet i snöret. Självklart är det inte ett pysselinköp så jag har inte fuskat i mitt mål, utan jag har faktiskt pratat länge om att vi borde ha en sån. Så här blev resultatet... (självklart hann jag skriva innan jag fotade, måste lära mig att komma ihåg det där).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar