Sidor

söndag 13 november 2011

Scrapfeber - Utmaning #12

Hos duktiga Ziro hittade jag hur man gör en Kusudama eller en julkula som jag bara var tvungen att testa. Och eftersom utmaning #12 på Magdas scrapfeber är att göra ett något altrat till jul så blev det här ju perfekt. Den kommer absolut hänga framme hos oss i jul. Kulan består av 60 st 3x3 inch små kvadrater som jag satt och vek en av dagarna i veckan när jag var hemma med en liten febersjuk Mille. Gick jättebra att sitta i soffan och vika när Mille var sällskapsjuk och ville se barnprogram. Från Magdas scrapfeberkit kommer det röda pappret med gröna prickar och halvpärlorna som jag satt lite varstans i de 12 blommorna.


1 kommentar:

  1. Oj vad vacker den blev! Snyggt att chalka kanterna! Kul att du gillade min beskrivning.

    SvaraRadera