Sidor

tisdag 26 juni 2012

Dream, Imagine, Wish

Utmaning 4 av Scrap-Perras sommarutmaningar var att inspireras av en jättefin dikt som går så här:

”Tack för Solens morgonstrålar som torkar dagg ur bladens skålar.
Tack för regn och vattenlek och för vindens ljumma smek.
Tack för magplask och lyckade hopp.
Tack för min varma solbruna kropp.
Tack för trädens klättergrenar och tack för lek med sand och stenar.
Tack för gräset mellan mina tår, för jordgubbsplantor och hallonsnår.
Tack för alla vackra och märkliga djur som vi får se i vår fina natur.
Allt har Du skapat, både stort och smått. Tack för att det goda vi har fått.”
(Skriven av Eva-Stina Sjöberg)

Kriterierna för utmaningen var att inspireras av dikten och använda minst en strof som titel eller journaling (vilket var tur att jag såg ca en vecka efter att jag lämnat in mitt bidrag). Från kitet ska man ha minst två bitar papper och en dekoration.

Jag har inspirerats till största delen av den första halvan av dikten, men måste säga att den var väldigt fin i sin helhet också.
Från kitet har jag använt pappren Maja Design, Vintage Summer Basic - 1912 (bakgrundspappret), Pion Design, Till mor - Vackra damer (det gula pappret), - Tårtpapper (den stora doilien som jag klippte ut), och av dekorationerna så kommer chipboardfågeln från kitet men jag målade den vit för att bättre passa in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar