Sidor

fredag 20 juli 2012

Min första Art Journaling

Eftersom jag köpt det stora kitet till Scrap-Perras sommarutmaningar så kan jag vara med i alla 12 tävlingar och vill man ha chansen att vinna så är ju den chansen större om man är med i alla 12. Därför utmanade jag mig själv till min första Art Journaling. Jag älskar ju att kleta och kladda så det var riktigt roligt men ändå på nåt sätt så känns det inte som min grej. Fast att testa nån gång mer blir det säkert... Kriterierna var att man skulle inspireras av ordet "sommar", ha med band/spets + minst ett mönstrat papper. Hemifrån skulle man också ha med en minnessak som länge legat i gömmorna.

Jag startade med ett par doilies som målades över med gesso över hela sidan. Efter det torkat blev det mera gesso i en stencil och sedan duttade jag med stämpeldynor över hela sidan. Fyllde i detaljer med svart penna och stämplade lite grann. Sen blev det mera gesso i en annan mask och fastlimmade ord som även de fick svarta detaljer. Två fåglar från ett Prima papper från kitet, Nature Garden Collection - Blackthorn limmades fast och likaså min minnessak hemifrån som är ett midsommarblomster som min numera man gav mig när vi förlovade oss för 11 år sedan (jag hade torkat, laminerat den och använt som bokmärke sedan dess). Nu passade den perfekt att scrappa med!! Sist kom de små spetsbanden från kitet som är mistade i lila eftersom jag inte såg förrän jag skulle skicka in mitt bidrag att man var tvungen att ha med band/spets, hur jag nu kunnat missa det.

Hur som helst så är jag riktigt nöjd med mitt första försök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar