Sidor

fredag 20 juli 2012

You are my favourite girl

Sådärja! Nu är jag klar med alla 12 utmaningarna i Scrap-Perras sommartävling. Sista bidraget blev till utmaning 10 där man skulle inspireras av en bild. Förutom att inspireras av bilden skulle man ha med blommor från kitet och även ha med något från naturen, t.ex en blomma eller löv som mask etc. Jag inspirerades av upplägget med blommorna i högra hörnet och uppe till vänster, och även färgen rooooosa. När jag skulle börja med mitt alster regnade det ute och jag kunde inte komma på vad jag skulle använda eftersom allt var blött. Men. Så fick jag en strålande idé och det blev riktigt läckert. Jag blandade ner finkornig sand i min akrylfärg och målade med den i en stencil och det blev riktigt cool struktur på mina stora prickar. Dom stora rosa gardeniorna (mistade från vitt) och de minsta ljusrosa blommorna kommer från kitet och även de båda pappren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar