Sidor

söndag 1 september 2013

Bröllopskort

Det har varit riktigt dålig uppdatering här på bloggen även om jag pysslat hela sommaren med grejer från Creativica. Nu är min Gäst-DT period över hos dem och äntligen har jag lite ork att lägga upp alstren här i min egen blogg också. Jag kommer att kopiera in den text jag skrivit i deras blogg. 

"Jag fick en beställning av makens mormor om ett bröllopskort till ett bröllop nu i juni. I mitt Gäst-DT-paket (vilket konstigt ord) fick jag en hel hög med vackra papper från Maja Design och jag tycker att deras romantiska papper rent ut sagt skriker bröllop.




Här har jag använt papper från både Vintage Spring (7th of May) och Vintage Summer (1933) för de passar så bra tillsammans. Namnen stansade jag ut i vanligt vitt cardstock med ett alfabete jag hittade i gömmorna och för att få dem att synas bättre fyllde jag i en sida av bokstäverna med en tunn Zig-penna. Till kantstansen i bakgrunden använde jag en Martha Stewart-stans jag hade hemma som påminner om denna. Sist satte jag dit några vita pappersblommor, en rosa gardenia och två rosa cherry blossoms (vilka båda verkar tagit slut). Alla kanterna är svärtade med min svarta Memento-dyna."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar