Sidor

söndag 3 april 2016

Du & Jag - HCS #6

På High Coast Scraps pysselträff i mars höll jag en liten föreläsning om hur jag gör bakgrunder till mina LOs och lite info om hur vissa produkter fungerar. Under min föreläsning visade jag tex hur jag grundar mina cardstock med clear gesso för att få mer tid på mig att använda den mist jag oftast häller ut för att göra en vattenfärgsliknande bakgrund. På samma cardstock där jag visade detta lät jag besökarna se hur man kan få till en "upphöjd" bakgrund genom att använda modeling paste genom en stencil och hur man kan framhäva detta genom att smeta på lite inka gold med fingret. Jag visade även hur man med 3D gloss gel kan sätta fast pärlor eller annat genom att bara blanda och stryka på det och att det sedan torkar helt genomskinligt.

Den sjätte utmaningen på lördagen handlade just om mixed media och man skulle använda minst 3 olika medium. Jag passade på att använda den bakgrund jag gjort under min föreläsning och la även till lite chalk genom två olika stenciler. Tydligen tyckte fler att det blev helt ok för jag blev framröstad som tvåa i utmaningen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar