Sidor

lördag 18 februari 2017

Grattis med Brusho

Om ni hängt med ett tag så har ni kanske märkt att jag inte gör kort särskilt ofta, utan det är LOs som är mitt favoritformat. Nu när vi har Grattis som tema hos Scrappaloss så tänkte jag mig en LO med en bild på någon av barnens födelsedagar, men inga sådana fanns i gömmorna och årets födelsedagsbilder är ännu inte utskrivna så det fick helt enkelt bli kort ändå.
Jag har gjort två enkla kort där jag använt mig av Brusho, som är färger i pulverformat som reagerar med vatten. På det övre kortet sprayade jag först vatten och strödde sedan ut pulver som jag lät rinna ihop och på det undre började jag med pulvret och sprayade sedan på vatten. Av någon anledning gjorde detta att pappret (båda var preparerade med clear gesso innan) luckrades upp mer, men jag tycker att det fungerar ändå :)
Ur det färgade pappret stansade jag sedan ur ett Grattis och satte ett vitt papper bakom för att det skulle synas ordentligt. Enkelt men riktigt snyggt tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar