Sidor

lördag 11 november 2017

Superstar

Den 7 maj var det den Internationella Scrapbooking Dagen och Hip Kit Club hade utmaningar hela dagen som alla fick vara med i. Även om jag inte längre prenumererar på kitet (saknar!) så följer jag Hip Kit Club på Facebook och kände att jag ville ha lite utmaningar att bita i.

I den fjärde utmaningen skulle man också göra något som jag aldrig testat förut. Man skulle använda en så kallad "dip color technique" på Die Cuts. Vad som menades med det var att man skulle stansa ut något, jag valde stjärnor som ni kan se, och sedan färga in dem i lite ombre, som att man doppat det utstansade och mest färg fastar längst åt ett håll medan det blir ljusar och ljusar åt det andra hållet. Det blev rätt läckert men kanske inget jag kommer att göra särskilt ofta eftersom det blev väldigt pilligt att sitta och färglägga mina utstansade stjärnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar